söndag 10 september 2017

Det lovades regn hela helgen

 
Jag hade inga större förhoppningar om helgvädret när jag åkte till stugan i torsdags. Men det var härligt när jag kom fram så jag tog en motionsrunda och sen hoppade jag i havet.
 
 
 
Stilla och fint men några hotfulla moln på himlen.

På fredagen kom några regnskurar och på kvällen ännu mer. Det blev städning inne.
Måste visa min fulsnygga mobil jag haft i ett träd hela sommaren. Den är gjord av snäckor och jag hittade den på en loppis för 15 kronor.
 
 
Snäckmobil hänger ute i ur och skur.
 
 I lördags var det underbart väder, helt stilla och varmt. Jag åkte till Tavlebords honungsgård och köpte närodlad honung och lite annat.
Och så blev det en löparrunda och kvällsdopp.
 


Tavlebords honungsgård.
 
Ja, det har varit en riktigt fin helg och nu är det söndag kväll och imorgon börjar en ny septembervecka.
 
Ha det fint kära vänner!
 
Kram
Eva

9 kommentarer:

Anonym sa...

Här har det också regnat hela helgen, men det blev bullar bakade i alla fall. Varje gång som jag tittar på väderleksrapporten så hoppas jag på bättre väder, men icke regn regn... var är brittsommaren.
Kram Birgitta.

Solstrimmor sa...

Verkar som du haft en skön helg i ditt tystnadsställe. Stärkande för själen och kroppen. Fast de där doppen i det iskalla har jag aldrig förstått mig på! Hua! Du är duktig du!

Ha en fin ny vecka!
Kramar från Eva-Mari som gillar din snäckmobil.

Erikslundsliv sa...

Det låter härligt med en löprunda och sen ett havsdopp! Hurtigt och välgörande för kropp och själ förstår jag.
Här var det regn och sol om vartannat hela dagen igår. Just nu är det uppehåll och jag ska skynda mig till jobbet. Har haft sotaren här i morse så nu är det bara att elda hela vintern igen!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Inger sa...

Har verkligen varit växlande väder senaste dagarna, idag störtskurar och nästan sommarvarmt däremellan. Är så glad åt regnet men tyvärr regnar det aldrig lika mycket vid stugan, där behövs vattnet till brunnen. Imponerande att du fortfarande badar.
Kram

Rost och rädisor sa...

Vädret är verkligen omväxlande och bjuder på fina molnformationer och solnedgångar. Låter lite ruggigt med dopp säger badkrukan som håller sig i duschen.
Allt gott
/Anette

betty sa...

På honungsgården har jag varit när jag besökt Orustvänner. Det var en upplevelse. Mycket speciellt boende, gott kaffe med bröd.

Frida sa...

Tuff du är som badar!

Ja men testa ricinolja tycker jag absolut! Det funkade på mig iaf, de har blivit fler och känns inte lika tunna!

Trevlig lördag! Kram på dig

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...

Oj vad du är hurtig! Och badar gör du fortfarande men du brukar väl vara bra på det långt in på hösten! För mig så ska temperaturen vara betydligt högre innan jag vågar mig på ett dopp ute!

Vi har en biodlare på promenadavstånd så jag har nära till att köpa honung. Det känns lite extra roligt att köpa honung som kanske kommer från våra egna blommor. Vi har nämligen väldigt många bin som hälsar på hos oss och det gör mig alltid glad!

Maria i huset mellan skogen och sjön sa...

Nej men nu gick det lite för snabbt med kommentaren!

Ha en riktigt fin kommande vecka fina du!

Kram / Maria