tisdag 30 januari 2018

Boktips


Jag är så dålig på att göra inlägg (men ganska flitig på att läsa vänners bloggar), beror kanske på att jag är ännu sämre på att ta bilder.
 
Helgen som gick bjöd på ytterligheter i vädret, lördagen var kanon med sol, blå himmel och vindstilla medan söndagen bjöd på hällande regn och blåst. Men det märks faktiskt att ljuset börjar återvända och det känns ju så skönt.
 
I lördags kom lille Willie och sov över här, storasyster Julia låg hemma med hög feber och hosta så Willie fick roa sig med farmor. Han är en go och glad liten kille och vi hade så skoj. Dagen efter kom dottern med Arvid och Klas så det var full fart med tre glada killar. När alla åkt hem blev det så tyst och jag landade i soffan trött men glad.



Willie hittade farfars dragspel.

Kul att leka vid bäcken.

Klas, Arvid och William, älskade ungar.

Farmors minste, lille Klas.


 
Ikväll ska jag titta på Mandelmann och sen måste jag läsa några sidor i min bok så jag blir klar med den. Har beställt Solstrimmors senaste bok och jag tror jag får den snart, längtar. Eva-Mari skriver så mysiga böcker som jag verkligen vill rekommendera och även hennes blogg.
 
Ha det så gott kära vänner!
 
Kram
Eva

9 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Jag avundas dig de små barnbarnen, den tiden går så fort, passa på att njuta, rätt som det är fyller de 23! Men jag vet att du gör det Eva. Och jag vet att det tar på krafterna också, om det blir för mycket av det goda!

Tack du rara för de fina orden om mina böcker. Hoppas du ska gilla den senaste också!

Allt gott till dig,
Kramar från Eva-Mari

Inger sa...

Mysigt ni haft det. Duktig du är som orkar med barnbarnen på detta sätt.
Kram

annika sa...

Hej där! Vilken fin liten skara med barnbarn du har. De är underbara och härliga att umgås med men jag kan ibland ha stort behov av tystnad efter att de har åkt hem😍.
Idag fick jag Eva-Maris bok i brevlådan . Åååva härligt det ska bli att läsa den. En riktig feelgood bok .
Kram annika

Rost och rädisor sa...

Kul bild med W och dragspelet! De är för söta!
Kram
/Anette

Erikslundsliv sa...

Åh, nu har jag fått min bok av Eva-Mari så nu vill jag läsa den direkt! Ska bara skotta lite mer snö först. Vi har en helt galet snörik vinter i år!
Ha en fin dag!
Kram, Ann

Mycket annat & lite betong sa...

Så kul med barnbarnsbesök. Roligt att de leker bra ihop.
Vi har så roligt med våra också. I morgon ska vi gå på bio med treåringen och efter det är det lillbrorsans 1-årskalas.
Jag har läst om Eva-Maris bok. Kanske måste jag beställa den jag med!

Kram Agneta

Anonym sa...

Det är så härligt med de små godingarna, full fart med briotåget ser jag... underbara leksaker. Läste väldigt mycket förr, men nu blir det aldrig av.
Ha det bra!
Kram Birgitta

Unknown sa...

Du har så fina guldkorn! Mysigt att få vara med dem. Ta vara på den här tiden snart är de stora härliga lunsar.
Ska kolla upp ditt boktips, är ny bekantskap för mig.
Ha det gott kära vän som är så flitig på att skriva så fina kommentarer!
Kram Yvonne

Loppisälskare sa...

Vad härligt med barnbarn. Jag har inte några ännu men hoppas få det innan man är alltför gammal att orka med dem. Ibland vet man inte vad man ska skriva eller lägga in för bilder på bloggen. Men det är roligt att läsa bara små inlägg från vardagen. Det måste inte vara flashiga inlägg.
Ha en fin helg!
Kram RosMarie